Followers :)

*Random


Zaman sekarang ni , dunia dah maju zaman dah berubah . Setiap hari setiap masa , macam macam jenis orang kita jumpa . Rambut sama hitam , tapi hati lain-lain . Eh relevan lagi tak pepatah nie ? Zaman sekarang pun rambut dah macam-macam colour kan hihi . 


Bila dah bercampur dengan pelbagai jenis orang , tutur kata tuh pun kenalah jaga kan . Tak kira lah , kat dunia luar mahupun kat social networking :)

Adalah lebih baik memiliki wajah yang hodoh dari lidah yang hodoh kerana wajah yang hodoh tidak mungkin boleh menyakiti hati orang lain tetapi lidah yang hodoh boleh mengeluarkan kata kata yang melukakan hati orang lain -MUTIARA KATA-

So , kita sebagai wanita , jagalah tutur kata kita tidak kira dengan sesiapa pun . Kan nampak lebih cantik begitu :) Nanti bakal mak mentua pun sayang . Eh ? 


11 comments:

man said...

tutur kata juga mencerminkan peribadi kita..

ZiErWa zAiNaL said...

quote tu zz suke sgt..

ejulz said...

lidah lebih tajam dari samurai.. :)

ICAH BANJARMASIN said...

Nice article..keep in touch,salam ukhuwah dari INDONESIA.

miss fluffy said...

betul, lidah lg tajam dari mata pedang^^

eyqa said...

peribadi kita dilihat dgn tutur kata..

ouh iena said...

@icah

Salam ukhuwah jgk :)

Liza Razak said...

betul tu...jagalah pertuturan kita dengan orang lain :)

ouh iena said...
This comment has been removed by the author.
ouh iena said...

Thanks for the comment friends :)

eyjalukman said...

betul tu sab . kdg2 tak tersedar pn ckp terlepas ke . smoga kita jd lebih baik dr harini :)