Followers :)

Random

credit to raracandyfloss


Kepada yang masih single
Cinta ibarat kupu-kupu. Makin uols kejar, makin ia menghindar. Tapi, bila uols biarkan ia terbang, ia akan menghampiri di saat uols tak menduga. Cinta mampu membahagiakan tapi sering pula ia menyakiti, tapi cinta itu hanya istimewa apabila uols berikan cinta kepada seseorang yang layak menerimanya. Heh heh. Ayat dia jiwang betul kan? Tapi memang betul lah. Cinta ni, kalau dikejar, memang dapat yang entah apa-apa. Cuba kalau uols tengah seronok hidup single, asyik ada je orang yang pujuk rayu =___=”

Kepada yang ragu-ragu dengan pernikahan
Cinta, bukannya mencari seseorang yang “SEMPURNA”, tapi menemukan seseorang yang mampu menjadikan diri uols sempurna. Kepada playboy/playgirl, jangan cakap “Aku Cinta Padamu!” bila uols tak betul-betul peduli. Jangan bicarakan soal perasaan bila itu tak betul-betul ada dalam diri. Jangan sentuh hidup seseorang bila uols hanya berniat nak main-main saja. Jangan menatap ke dalam mata seseorang bila apa yang uols lakukan hanya pembohongan. Hal paling kejam yang dilakukan ialah membuat seseorang jatuh cinta dengan uols, sedangkan uols langsung tak berniat langsung untuk menerimanya saat ia terjatuh.

Kepada yang patah hati
Sakit, luka, hancur, patah hati.. bertahan selama uols menginginkannya dan akan menghiris luka sedalam uols membiarkannya. Persoalannya, bukan bagaimana mengatasi rasa sakit itu, tapi adalah apa yang boleh diambil dan dihayati sebagai pengajaran dan hikmahnya. Gagal sekali dalam sesuatu perhubungan, tak bermakna tidak boleh teruskan hidup baru.

Kepada yang belum pernah jatuh cinta
Ayyooo ada lagi ke manusia yang belum pernah jatuh cinta? T_______T Macamana kalau jatuh cinta? Nak jatuh, jatuhlah! Tapi, jangan sampai terjerumus. Biar selamba tapi stabil. Berkongsi tapi jangan tak adil. Cuba untuk memahami tapi bukan bermakna tak boleh meminta apa-apa. Bersedia untuk terluka dan menderita, tapi jangan simpan semua rasa sakit jika itu yang betul-betul dialami.

Kepada yang ingin menguasai
Hati uols patah tengok orang yang uols cintai sedang berbahagia dengan orang lain, tapi akan lebih sakit lagi bila mengetahui orang yang uols cinta langsung tidak pernah bahagia dengan uols.

Kepada yang takut mengakui
Cinta menyakitkan bila uols putuskan hubungan dengan seseorang. Tapi, lebih sakit lagi bila seseorang yang memutuskan hubungan dengan uols. Tapi, cinta paling menyakitkan adalah bila orang yang uols cintai langsung tidak mengetahui perasaan uols terhadapnya.

Kepada yang masih bertahan mencintai seseorang yang telah pergi
Hal menyedihkan dalam hidup ialah bila uols bertemu seseorang lalu jatuh cinta. Kemudian akhirnya menyedari bahawa dia bukanlah jodoh uols dan uols telah mensia-siakan masa bertahun-tahun untuk seseorang yang tidak layak. Kalau sekarang dia sudah tidak layak, 10 tahun dari sekarang pun dia tetap tak akan layak. Biarkan dia pergi dan lupakan.

8 comments:

eyjalukman said...

babe , interesting !

Dayana AZ said...

hehehe ak dlm kategori mne ek :P

cantekk said...

yg last tu,,,makan tahun tu beb nk bg hati redho.. ;-)

ouh iena said...

@eyjalukman
HAHA . agak arrr .

ouh iena said...

@Dayana AZ
Kategori kau tade dlm ney laa Dayan . Kau kan tgh hangat bercinta . Kah kah kah

ouh iena said...

@cantekk
slow slow laa babe . boleh punye . tak pun carik jer pengganti baru

IFA Athirah said...

ak dlm ktegori....huuurm.rhsia!haha http://www.geekintherainbow.blogspot.com/

ouh iena said...

HAHA . cehhh nak rahsia ekk dye .